معايب قالي شويي به روش خانگي


امروزه ديگر نياز نيست به مانند گذشته قالي و فرش را در خانه و به روش هاي سنتي انجام دهيم. اکنون قاليشويي اين خدمات را با هزينه اي به صرفه و در زمان کوتاهي براي شما انجام مي‌دهند. روش هاي خانگي داراي معايب بسياري است. اول اينکه مصرف آب در شيوه‌هاي سنتي بسيار زياد است. اما جداي از اين مصرف بي رويه هيچگاه شستشو به صورت کامل و يکدست انجام نمي‌شود. ريشه هاي فرش را نمي‌توانيد هيچ گاه به مانند اول سفيد کنيد. اگر با مواد شستشوي مناسب اينکار را نکنيد، رنگ فرش مي رود و کهنه خواهد شد. زمان بسيار زيادي از شما مي گيرد و بسيار خسته کننده است. نيازمند فضاي بسيار زيادي است. اما مهم ترين و بزرگترين مشکل اين روش ها تميز نشدن فرش است. بسياري از آلودگي ها که با چشم معمولي قابل مشاهده نيستند، را نمي توان با اين شيوه ها از ميان برد.

خشک کردن قاليها در روش شستشوي خانگي عيبي ديگر

يکي از بزرگترين معايب قاليشويي به روش خانگي ، مشکل خشک کردن آنهاست که شايد چندان جدي به نظر نرسد . اما اين مرحله يکي از مهمترين و حساس ترين مراحل در روند قاليشويي است . چرا که اگر به درستي انجام نشود باعث فرسودگي و پوسيده شدن فرش در دراز مدت مي شود . اگر قطرات رطوبت در دراز مدت در تار و پود فرشها باقي بمانند به سادگي باعث از بين رفتن قالي هاي ما مي شوند . از آنجايي که در منزل معمولا فضاي کافي و ابزار آلات مناسب براي اين کار را در اختيار نداريم ممکن است قاليها را نيمه خشک پهن کنيم و تا مدتها رطوبت در فرشها باقي بمانند . بارش برف و باران در فصلهاي سرد تر و تابش شديد نور خورشيد در فصلهاي گرم تر هم مشکلي بزرگ در روند خشک کردن فرشهاست.

استفاده از ابزارهاي غير استاندارد مشکلي ديگر

استفاده کردن از ابزارهايي مانند پارو که بعضا ممکن است .

چندان هم نو و باکيفيت نباشند و صاف و يکدست نبودن.

قسمت سري آن به تار و پود فرش اسيب وارد نمايد مشکلي ديگر است .

همچنين استفاده از جارو ، کاسه يا خاک انداز و ابزارهايي که شايد نوک تيزي داشته باشند.

براي خارج کردن اب فرش اصلا مناسب نيستند .

در کنار اينها مواد شستشوي نامناسب مثل پودر ماشين لباسشويي .

پودر شستشوي دستي ، شامپوهاي سر و بدن که تمامي اينها داراي مواد مضر .

و اسيب زننده به فرش و موکت و ... هستند از مشکلات شستشوي فرش در منزل و به روش سنتي است.

منبع : http://bistdesign.parsiblog.com/Posts/2/


[ بازدید : 69 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 19 دی 1397 ] [ 23:18 ] [ نیلوفر حیدری ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]